Print

Las Vegas USA 2015

Written by Roy Mikes. Posted in Trips USA

DAG 1

Vandaag vrijdag 1 mei 2015 vroeg opgestaan. Doel - Las Vegas. Ik ben onderweg naar Schiphol Amsterdam, De vlucht naar Minneapolis vertrekt 10.50 uur. Met genoeg tijd op de klok aangekomen was het een behoorlijke drukte op Schiphol. Hoe kon het ook anders, schoolvakanties. Met een 9 uur durende vlucht aangekomen op Minneapolis. Een zeer goede vlucht gehad met Delta. Toch een van de betere luchtvaartmaatschappijen. In Minneapolis aangekomen hadden we krap 1.30 uur om over te stappen. Op zich voldoende tijd maar je hebt geen tijd meer om te shoppen iets te eten. Dit was een ruwweg een vlucht van 3.30 uur. Pfff op een gegeven moment ben je ook wel klaar ermee. Eenmaal aangekomen in Las Vegas ben je dat gevoel al snel kwijt. Met de taxi en OMG wat een drukte richting Treasure Island gereden. Een rit van pak 'm beet 10 minuten duurde nu langer dan een half uur. Dit kwam omdat op zaterdagavond een Box wedstrijd is. Schijnbaar komen hier meer dan 100.000 man op af.

Inchecken ging vlug en na alles op mijn kamer gegooid te hebben eens langzaam een ronde door Vegas gemaakt. Wel een verschil Treasure Island t.o.v. de Venetian. Nog even een nieuwe zonnebril gescoord en in de avond gaan eten met Jørk Kraus een vriend uit Noorwegen in DB Brasserie in de Venetian. Geen drankje maar direct naar bed. De vermoeidheid begint erin te hakken.

DAG 2

Vandaag zaterdag 2 mei 2015. Shit 2.45 AM uur wakker, Jetlag!!!! Met veel pushen en duwen van 4.00 uur tot 7.30 uur nog in slaap gevallen. Eerst even gaan shoppen en alles voorbereid voor de Dutch delegation van zondag. Later in de middag toch echt even aan de pool gelegen. Deze was zoals verwacht helemaal vol. De temperatuur is inmiddels opgelopen tot 32 graden. Na een uurtje of twee daar van de zon genoten te hebben. zijn we met een paar collega's gaan eten. Althans dat was de planning, onder aan de lift stoten we op enkele EMC Partners. Hier hebben we samen besloten naar Outback te gaan. Inmiddels had de honger wel toegeslagen. Met een volle buik retour naar Treasure Island om daar aan de bar een drankje te doen. M'n geluk aan de Black Jack tafel geprobeerd en met 100 dollar gelijk gespeeld. Hierna toch maar mijn bed in gedoken, want de jetlag is nog niet over.

DAG 3

Vandaag zondag 3 mei 2015. De zon schijnt en natuurlijk weer veel te vroeg wakker. Maar dat kwam deze keer goed uit. Vandaag een ATV Eldorado tour met de Dutch Delegation. Na een vroeg ontbijt zijn we richting de vBar in de Venetian gelopen. 8.15 verzamelen om van daaruit met een bus een uurtje de dessert in te rijden. Het programma was goed opgedeeld in een uurtje ATV's rijden, een bezoekje aan een goudmijn en schieten. Alle activiteiten waren een uur. De zon branden goed inmiddels. Het buggy rijden was cool! Een uur in het stof happen, want het was ontzetten droog. Na deze activiteit zijn we weer richting Las Vegas gereden. Even opknappen en douchen, ja douchen want het stof kroop overal. Dit was redelijk haasten omdat we weer om 6.15 PM voor de vBar verzamelde om naar Triple George Grill te rijden. Hier was een dinner georganiseerd voor de Dutch Delegation. Triple George Grill ligt op de oude strip bij Fremont Street. Iedereen kon na afloop de strip nog bezoeken. 10.15 PM was het weer retour met de bus naar de Venetian. Hier zijn Arsalan en ik nog even een gokje gaan wagen.

DAG 4 & 5

Maandag 4 mei 2015. Raak langzaam mijn jetlag kwijt maar natuurlijk weer weer te vroeg. langere slaapuren dan 3 uur maak ik niet. Wederom een geweldig mooie dag om te beginnen. 10.00 AM begint de Keynote van EMCWorld. Na een kort ontbijtje bij de Starbucks kan mijn dag beginnen.....

Dinsdag 5 mei 2015. Eindelijk een dag met alleen maar zon en geen sluier bewolking. Ik heb mij moeten haasten voor de keynote. Het was warm en ik heb weer veel te weinig uren gemaakt vannacht dat ik maar besloten heb even aan de pool tot rust te komen. We verzamelen om 5.45 PM bij de vBar. De bus vertrekt om 6.00 PM met de bus richting MOzen Bistro (Mandarin Oriental Hotel) voor het diner. Rond 9.00 PM gaan we richting het Aria Hotel voor de Cirque du Soleil voorstelling. Wat een geweldige show als ik niet met mijn mond open ongegeneerd in slaap was gevallen :-).

DAG 6

Woensdag 6 mei 2015. Gelukkig een beetje kunnen uitslapen. Al waren de uurtjes weer niet genoeg. Wederom een stralende dag vandaag en behoorlijk warm. Een dagje met sessies en andere verplichtingen vandaag op EMCWorld. Om 5.00 PM hadden we de borrel in de Pallazo in de 'Label'. Hierna richting Tao. Een dinner vanuit een distributeur geregeld met een kleine setting aan mensen. Gsus wat was dat eten goed zeg en vooral veel. Na afloop mijn geluk aan de tafel nogmaals geprobeerd dat positief uitpakte. Dit pakt de hele week al goed uit en hebben met een vaste set aan mensen constant blackjack gespeeld.

DAG 7

Donderdag 7 mei 2015. Laatste officiële dag EMCWorld. Weer redelijk vroeg uit de veren na een lang nachtje doorpakken aan de blackjack tafel. Eerst een ontbijt gescoord bij Starbucks. En hierna met mijn collega de foto's op de FB pagina gezet van de Dutch Delegation. Vanmiddag gaan we shoppen in de outlet store en aansluitend weer een borrel doen. Eerst weer de 'Label' geregeld en toen een Partybus om mee naar de outlet te rijden. Deze laatste was fun. Een gigantische bus voor 20+ mensen alla USA. Muziek, knipperende lichtjes. Maar eerst naar MGM met de taxi met mijn collega Bianca om vervolgens als een Japanner de strip weer terug te lopen. Dit was krap aan omdat we 2.30 PM met de Dutch Delegation richting de outlet reden. Wat een fun. Hier hadden we 1,5 uur om te shoppen. 5.00 PM terug en 5.30 PM in de bar waar we uiteindelijk afscheid hebben genomen van alle mensen. We hebben de avond 'officieel' afgesloten om met z'n drieën shusi te eten in de Palazzo. De avond hebben we echt afgesloten aan de Blackjack tafel uiteraard. Geen winst maar wel gelijk gespeeld. Vandaag een beetje op tijd m'n bed in want morgen een lange rit voor de boeg naar LA. Hiermee sluit ik Las Vegas voor de 4e keer af. Het was een geweldige week met geweldige mensen en zeer weinig slaap. Gemiddeld 3 tot 5 uur per nacht was veel.