• A Guide to Disaster Recovery in the CloudLearn how VMware vCloud® Air™ Disaster Recovery provides an affordable cloud-based solution to protect your applications and data.
    Please register now for a free copy of this e-book.

Download
  •  Dell EMC Elect 2017

Dell EMC Elect represents an unprecedented opportunity for members to receive exclusive access, privileges, and status in appreciation for their contributions to the Dell EMC community.

Read more

• Demo Image Everything you need and nothing you don’t. EMC MOBILE is the essential tool for those of us who live EMC. Now your documentation library is available and in-sync online or off direct from the EMC Cloud

Download

• Mikes AppMikes.eu App listed in Top Free Business App Windows Store. This simple but very clear app shows all the new posts from this site. Available for Windows 8 and 10. Try it out!

• Demo ImageWhy Advertise on Mikes.eu

Mikes.eu traffic varies depending on the post. We have a VERY focused audience in the Virtualization, Storage and Cloud Marketing space. We have been ranked in the top 5 of Favorite Independent Blogger and one of the most visited website.

Print

Las Vegas USA 2014

Written by Roy Mikes. Posted in Trips USA

DAG 1

Vandaag donderdag 1 mei 2014 vroeg opgestaan voor een rit van minimaal 5 uur richting Las Vegas. Niet de enige op de weg. Is redelijk druk begaanbaar. Na even getankt te hebben midden in de dessert ook nog een tussenstop gemaakt bij Primm Las Vegas shopping outlet. Dat is 30 minuten van Las Vegas vandaan. Niet om te shoppen maar even bijgetankt met een grote Cola van de McDonalds. Uteindelijk kom je Vegas ingereden. Grappig inmiddels de derde keer en blijft als je aan komt rijden wel een spannend gevoel geven. Echter dat is ook weer snel weg als je er eenmaal bent. Bij Luxor een kamer genomen voor één nacht. De Venetian is pas de tweede beschikbaar en dus dit is een goede overbrugging. Alle koffers achtergelaten weer eens de strip afgelopen wetende dat dit geen goed plan is want na een paar uur slenteren begon mijn onderrug en voeten al te slijten. pfff echt dat is killing! Na een dinner tegen de avond bij hoe kan het ook anders Outback terug naar Luxor. Daar nog even mijn geluk geprobeerd aan de BlackJack tafel maar dat was de eerste avond geen succes.

DAG 2

Vandaag vrijdag 2 mei 2014. Spullen inpakken en wegwezen. Luxor is best wel een crappy hotel. Kamers oud en bedden ook niet geweldig. Maar ja voor een nachtje geen probleem. Uitchecken en richting de Venetian. Ik wist niet wanneer ik kon inchecken dus dat komt later wel. Eerst ontbijt dachten we bij Danny's te doen maar deze was afgebroken dus dan maar een plaatsje zoeken in de Venetian zelf. Na ons ontbijt shoppen, want die strip nee die loop ik niet meer af tenzij het moet. In de vroege middag ingechecked en van de warmte eigenlijk maar de Pool even ingedoken. Dat was lachen. Terwijl ik mijn bedje in orde aan het maken was hoor ik ineens mijn achternaam. Kom ik daar een oude schoolkameraad tegen van de basisschool. In F*cking Las Vegas! Hij was hier met z'n vrouw en zoontje op vakantie. Dus met z'n allen nog even bijgebabbeld. Na dinner naar fremont street gereden. Jezus...hebben ze daar hekken voor gezet en werd je in een fuik gelootst en gefouilleerd. Ook ouder dan 21 moest je zijn. Dus deze lange rij maar geskipped. De avond afgesloten met een drankje met Jørg Krause een van de Customer Council deelnemers in de Venetian. Tegen 11.00 PM het bed in want morgen vroeg op om de medereizigers naar het vliegveld te brengen ;-). De vakantie voor hun zit erop.

DAG 3 en 4

Vandaag zaterdag 3 mei 2014. pfff 5 uur AM opstaan. Hup naar het vliegveld. Daar was het behoorlijk druk. Een reminder voor mij om ook maar op tijd te vertrekken komende week. Ook nog maar even het bed ingedoken. waarna ik met Jørk Kraus een Noor uit de Customer Councile ben gaan ontbijten uhhh lunchen. Dat doe je natuurlijk in Jørk stijl met bubbels. Aansluiten zijn we eigenlijk gaan relaxen aan de Pool in de Pallazo. Het was warm en het word nog een drukke week. Dus relaxen mode is geen overbodige luxe. Hier moest ik even 32 dollar aftikken voor twee magaritta's. Tegen de avond zijn we met een klein gezelschap gaan eten met de Customer Councile.

Vandaag zondag 4 mei een vroege dag voor de Customer Councile. Samen met een ontbijt een goede dag gehad, Ook al was het op een zondag.

DAG 5

Vandaag maandag 5 mei 2014. Eerste keer dat de temperatuur daalt tot rond de 24 graden. Wel aangenaam. Niet lang geslapen daar ik pas 5 uur AM mijn bed zag. Had ook een goede avond aan de Blackjack tafel met mijn maat Patrick Redknap. Pfff 9.35 wakker en snel opschieten voor de keynote die ik wonderbaarlijk gehaald hebt. EMC World 2014 started. Vandaag een tripje naar SuperNap. SuperNap8 is in feite de grootste en veiligste datacenter in de hele wereld. Een ander belangrijk detail over Switch is dat de CEO, Rob Roy eigenlijk meer een uitvinder dan een CEO is. Deze man past in de lijn met Steve Jobs. Elk aspect van Switch SuperNap is uitgevonden door Rob Roy. Samen met de tour werden we gevolgd door twee ex. military mannen die subtiel opgesteld stonden. Redelijk bedreigend kwam dat over. In de middag bij terug komst tegen een uur op 4.00 PM de beursvloer opgelopen en in de avond op uitnodiging van Openline gaan eten in de Belagio in een fancy tent met 7 man. Aansluiten de bar in en nog even 100 dollar in 1 minuut aan de tafel er doorheen gedraaid.

DAG 6 en 7

Vandaag dinsdag 6 mei 2014. Het was de tweede dag op rij pas 5 uur in mijn bed dus rustig aan gedaan. Even de auto af gaan tanken alvast zodat ik dat niet hoef te doen in alle haast als ik donderdag vertrek naar het vliegveld. Tevens nog even inkopen gedaan en tegen de middag de beursvloer opgelopen. Weinig te vertellen als je natuurlijk op EMC World rond loopt. In de avond wederom op uitnodiging van Jo Verstappen Sushi gaan eten in de Bellagio. Nog wat tijd verdaan aan de Blackjack tafel, 100 dollar in 5 min verspeeld dus mijn avond was snel voorbij.

Woensdag 7 mei 2014. De temperatuur is afgekoeld tot 17 graden en bewolkt. Voor mij toch weer een dagje binnen. Grappig dat het weer hier toch zo verschillend is. 12 uur nog even gelunched met een select EMC gezelschap. In de avond opgetrokken met de Dutch Delegation. bijna 10000 km verderop en je amuseerd je dan met Nederlanders. Woensdag avond is Party avond verzorgd door EMC. Een optreden van de Imagine Dragons met eten wat deze keer bijzonder goed was. Hier en daar nog wat mensen getroffen en afscheid van genomen. Voor mij geen al te late avond want morgen is het avontuur voorbij en vlieg ik weer naar huis. 4 uur opstaan pff. Op mijn terugweg naar mijn kamer nog even 100 dollar verspeeld in 5 minuten :-)

DAG 8

Vandaag donderdag 8 mei 2014. 4 uur wakker om me klaar te maken en richting vliegveld te vertrekken samen met Henri Hämäläinen. Deze Fin had ongeveer de zelfde tijd een vlucht. Omstreeks 5 uur uitgechecked en met de auto naar het vliegveld. Een ritje van pak en beet 10 min. Auto inleveren en met de shuttle naar het vliegveld waar hoe kan het ook anders een hendig lange rij stond bij American Airlines. Zucht ik denk ga niet weer een vlucht missen of stressen of wat me dan ook weer mag overkomen. Henri en ik richting First Class Incheck bali. LOL vraagt ze reis je first Class?, ik..'No I am with him"...Maar hij ook niet. Resultaat gezonde verwarring veroorzaakt en gewoon kunnen inchecken. Tijd 5 minuten i.p.v. 45 minuten. Alle tijd om rustig een ontbijtje te doen en Henri nog wat laatste inkopen. Mijn vlucht vertrekte 8.25 AM en alles verliep rustig...hoopte ik... Arggg ik zou er een medaille voor moeten krijgen. Kort samengevat in Chicago mijn 2e deel van de reis. Vliegtuig in, vliegtuig kapot, uur wachten, iedereen uit het vliegtuig, wachten, andere Gate, ander vliegtuig. wachten. Resultaat, uren delay zucht.... Ik weet zeker dat ik ergens een prijs kan claimen voor het aantal keren dat het vliegen mis gaat. Er kwam gelukkig een vervangend vliegtuig. En ja hoor eentje uit 1917, mijn god volgens mij hebben ze die net in elkaar gezet. Stof zit er ook nog op. Na bijna 5 uur konden we dus vertrekken.

Het eerste was me opviel bij aankomst in Dusseldorf was de kou weer. Nog een uurtje naar huis rijden en alles zit er weer op. Ik kijk terug op een heerlijke vakantie in LA en uhhh 'werkweek' in Vegas. Lot's of meet and greets en interessante gesprekken gehad.